Posiadanie strony internetowej na WordPressie stwarza ogromne możliwości. Jest to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią, który cieszy się niesłabnącym od lat zaufaniem wielu internautów.
Dzięki częstym aktualizacjom, szerokiemu wachlarzowi wtyczek oraz spersonalizowanym usługom korzystają z niego blogerzy, startupy, małe i średnie firmy, wielkie przedsiębiorstwa oraz sklepy internetowe. SEO jest jednak żmudnym procesem wymagającym czasu oraz zaangażowania. Dowiedz się, jak wygląda pozycjonowanie strony WordPress z pomocą specjalistycznej agencji.
SEO słowem wstępu
Search Engine Optimization to proces polegający na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji rankingowej, aby zapewnić klikalność oraz ruch na stronie. WordPress jest miejscem idealnie dostosowanym do praktyk optymalizacji.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów?
Chociaż WordPress jest dosyć prostą i intuicyjną w obsłudze platformą o oprogramowaniu open source oraz licznych wtyczkach sprzyjających SEO, to samodzielna optymalizacja nie należy do łatwych zadań, co wynika ze stale rosnącej konkurencji. Odpowiednio wybrana agencja pozwoli na:
- zaoszczędzenie czasu,
- wyeliminowanie ryzyka błędów,
- zyskanie pewności osiągnięcia celów,
- skorzystanie z usług kompetentnych specjalistów z wielu dziedzin – od branży IT, po marketing i promocję,
- zmniejszenie kosztów pod kątem długoterminowych działań.
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Wybierając agencję, zwróć uwagę na podejście do pozycjonowania, które będzie wynikać z przeprowadzonego audytu oraz analizy konkurencji. Uwzględnij również rodzaj świadczonych usług oraz podział obowiązków pomiędzy poszczególne zespoły. Nie bez znaczenia są także wcześniejsze współprace oraz oceny byłych klientów. Oczekuj transparentności oraz raportów z kolejnych postępów. Zanim podpiszesz umowę, upewnij się co do jej warunków oraz okresu wypowiedzenia. Wybierz również najbardziej odpowiedni dla siebie model rozliczeniowy.
Pozycjonowanie WordPress a zadania agencji SEO
Check lista do wdrożenia na stronie posiada stały zestaw zadań, jednak zmienia się ich charakter w zależności od indywidualnych potrzeb właścicieli stron. Niezależnie od tego, czy prowadzisz blog czy sklep internetowy, agencja SEO zadba o takie elementy jak:
- audyt,
- analiza konkurencji,
- ocena intencji wyszukiwania odbiorców,
- optymalizacja techniczna strony,
- link building,
- content marketing,
- pozycjonowanie e-commerce i lokalne,
- działania w mediach społecznościowych,
- SEM.
Chociaż znalezienie odpowiedniej agencji nie jest proste, to z pewnością przynosi wiele korzyści. Może to być dla Ciebie spory wydatek, jednak w perspektywie czasu zyskasz na tym znacznie więcej. Wyprzedź konkurencję i zaoszczędź czas dla siebie.